21 May, 2011

Inte lätt att vara läskunnig.

Igår försökte jag mig på en storstädning bland alla pappershögarna - seriöst försökt vill jag lova - tyvärr var jag läskunnig och fastnade i vissa av högarna. Funderar på om jag ska göra ett nytt försök idag - till min vägledning hade jag en skrift som jag lagt på min hemsida. Lättare eller svårare - jag tror jag börjar scanna istället så jag slipper alla pärmar. Var blev det papperslösa samhället av?

www.kreativtrum.se/vardehandling.htm Jag har glömt att göra en länk där. Du måste klicka på länken ovan för att komma direkt.

En god vän påminde mig om att inte glömma att ta backup på datafilerna sen, helst gärna 2 st.

Jo jag tänkte faktiskt på detta - hängsel och livrem. Kanske på ett externt minne och på en sticka - kanske en dvd också - å andra sidan så blir det endast tre saker att hålla reda på istället för alla pärmar och brevmappar.



Jag funderar ibland på om allt sådant här sparande om man skulle råka ut för brand eller översvämning - då försvinner ju alla sparade pärmar - hamnar man i klistret då ifall skatteverket får för sig att kolla upp en igen - risken är liten - lilla jag är ju ganska ointressant men man kan ju aldrig veta.

Typiskt mig jag skulle bara kolla några mail och plötsligen satt jag med jobbets mail och plötsligen så hade det gått massor av timmar. Det var ju hemma jag skulle rensa ju..... Nu ligger alla mina egna högar kvar och det har blivit kväll redan - var fan tog denna dagen vägen.

No comments: