19 November, 2011

Jag syr och andra syr och ibland syr vi samma sorts saker och ändå ser de så olika ut

Hittade in på en blogg nyss där det lottas ut en husqvarnatomte. Just en sådan som ligger här i paketet och väntar på att jag ska få tid att prioritera just sömnaden av denna. Men varför sätter jag då inte igång och syr den? Jag är så snäll att jag lägger min tid på att sy till andra och hinner med att sy till mig själv och hinner inte sy de presenter som jag skulle vilja ge bort. Alltid så blir jag uppmärksam på detta samma dag som jag ska iväg på en inbjudning. Skomakarens ungar och smedens märr - jo det ser så ut hemma hos mig.

Inte ville jag ta glädjen ifrån någon annan att vinna just denna tomten men då jag läste att hon gjort om mönstret till ett mindre så nöjer jag mig med om jag får ta del av mönstret.

1 comment:

Marpet said...

Hi Cilla

You asked what I used on my leather jacket?
I use mesh stabelizer from floriani.Its cut stabalizer.
Thanks for youre note!