18 March, 2020

Vad jag borde sagt till Terry som lärde mig meditation, andlig healing, intuition och mentalt mediumskap


Jag tänker nästan dagligen på dig och utbildningen hos dig. Du satte ner en stor fot över mig och fick mig att stanna upp och tänka utanför min egen bubbla. Minns speciellt under en lektion när du smög upp sidan om mig och teaterviskade "när slutade du att acceptera att någon annan gav dig en uppmaning, order" jag minns inte kommentaren helt men väl innebörden. Först blev jag som vanligt skitförbannad på dig och undrade vad du menade och du svarade att med tiden kommer jag att förstå frågan.

Jo frågan har följt mig sedan utbildningen och var gång som jag irriterade mig på att någon talade om för mig vad jag skulle göra - så stannade jag upp och tänkte på dig. Idag går det lättare och jag förstår vad du menade och menar. Kanske var det ett av mina vägskäl.

Tyvärr har jag än inte lärt mig att välja mellan alla mina kreativa tankar och vad jag vill göra - så jag står där i korsningen fortfarande och kommer inte vidare. Ska jag sy något av mina tyger, ska jag måla den där tavlan, ska jag skriva den där boken eller ska jag ta upp den mediala utbildningen som jag la på hyllan.

Ibland har jag funderat på att återvända till en sommarvecka och se vart den skulle kunna leda mig vidare i mina val - men även där står jag i ett vägskäl.

Men nu är det för sent för du säljer din skola - så jag får nog ta den där sommarveckan för mig själv och samla ihop mig och komma vidare i vägskälet.

I sagan om Alice i underlandet så får haren en fråga av någon: -Vilken väg ska jag ta? -Det beror på var du är på väg! -Det vet jag inte. -Men då spelar det ingen roll vilken väg du väljer....

Så om jag inte vet vad det är jag vill sy - så blir det aldrig sytt något.
Så vet jag inte vad jag vill göra med mina målade tavlor - då lär de aldrig bli målade.

Terry sa en gång - bara det du riktigt vill - kommer du att göra. Så det är upp till mig att ta reda på vad det är jag egentligen vill göra - först då lämnar jag vägskälet.



No comments: