07 June, 2013

Vad är en jobbsysselsättning?

Ny dag tog sin början och allt har gått bra tills nu - plötsligen så kommer irritationen över mig igen. Om ändå mitt huvud ska vara upptaget av en jobbrelaterad fråga så borde jag ju sätta upp det som arbetstid eller?

Jag började rensa mail - det finns ca 2000 som inte är markerade som lästa - många från olika grupper - men idag har jag slängt 1000.

I grupper på Yahoo Groups så dundrar ibland mailen in - någon skriver något precis som här på facebook och folk svarar. Här på facebook missar man vad som skrivs som man inte är aktiv läsare hela tiden men på yahoogroups så ligger mailen kvar. Ibland kan de innehålla så få ord att de bättre skulle passa in på facebook. Så det är inte konstigt att det ligger 2000 olästa mail i min brevkorg. Men att slänga dem är inte lätt - rätt som det är så står det något bra i dem som man vill spara.

Egentligen hatar jag både mail och facebook - jo hatar - det stjäl för mycket tid och släcker så mången äkta fysisk vänskap. Även om jag har massor av vänner här så har det inte resulterat i att jag  träffar flera i verkliga livet. Dock så har jag trevliga pratstunder med de som bor för långt bort för naturlig träffmöjlighet. De som nära slocknar mer och mer och det gör mig ledsen.

No comments: