03 June, 2016

Jag vill ha en elcykel

När jag går i pension så antar jag att det blir någon insamling och present från kommunen - det brukar bli så när någon slutar eller fyller 50 år. Så för någon dag sedan så började jag tänka på detta. När jag fyllde 50 så sa jag ifrån att någon kristallskål vill jag inte ha och ej heller den fina träskålen. Ingen prydnad alls. Vad ville jag ha då? - Jo en låsbar brevlåda och en handdukstork. Inte kunde jag drömma om att jag skulle få både och. Det är mer än 16 år sedan och jag har glädje av dem fortfarande.

Så började jag fundera på om jag slutade nu vad skulle jag önska mig då? - Jo jag önskar mig pengar till en fin elcykel - inte från Bilia, Clas Olsson eller någon av de billiga affärerna utan ifrån en riktig cykelaffär. För om jag stod där med lite pengar på ett presentkort så skulle jag nog ta mig i kragen och köpa den där cykeln som jag så gärna vill ha. Ha ha ha ha - visst är jag rolig - tänk om ingen vill lägga någon slant då.... då kanske det bara räcker till en ringklocka....

Men än har jag inte bestämt mig för att sluta - kanske vill jag ändå med in i nya huset - eller vill jag det. Vi får se i oktober vad jag beslutar - 3 månaders uppsägningstid - eller åker jag ut på ett bananskal i januari om jag inte sagt upp mig. Kommer ni ihåg sketchen med Gösta Ekman när han skulle välja Aftonbladet eller Expressen ..... jag är en typiskt Gösta Ekman dvs velare.

No comments: